Bloggen fyller 1 år Krönika + Bloggtankar








Krönika 



Idag den 13 mars är det exakt 1 år sedan jag startade min blogg.


Det har varit en resa för mig och samtidigt nyttigt att kolla upp och upptäcka mer musik.
Men det finns ett krux & det är att eftersom jag har så blandad musiksmak så kommer 
samlingen  aldrig att bli komplett. (Nja det var väl lite att ta i).

Men det finns en del musik som jag fortfarande vill ha i min samling.


Hur började det


Eftersom jag alltid har älskat musik så vet jag inte hur jag skall svara på det.
Allt började genom ett antal kassettband & Skäggetorps Bibliotek i Linköping.
Eftersom man då kunde låna en del CD utan att det fanns någon gräns för hur mycket
man fick låna. Vilket gjorde då att jag kunde komma hem med 10-15 st CD-skivor.


Där fanns en del CD som jag lånade flitigt ,
Thomas Di Leva – För Sverige i Rymden ,
BjörnAfzelius – Grande Finale (Finns på Bloggen)
Iron Maiden – A Real Live Dead One
Iron Maiden – Live After Death



Denna lista blev konstigt nog inkörsporten till musik.
Och samtidigt runt 8 st fyllda Kassettband (Synd att dom inte finns kvar) till en början.

När jag senare fick tag på CD då började samlingen växa ordentligt.
Samtidigt så undrade min far varför du köper så mycket blandat. Håll dig till en artist istället.
Far älskar Tina Turner. Så han hade en del skivor som försvann.


Det är väldigt svårt att hålla sig till en artist och konstigt nog så fann jag mig
själv in i Proggmusiken s Värld. Var dig själv och hjälp till.

Då började jag upptäcka mera musik som har gett mig väldigt mycket glädje ,
kraft och även en del sorg.


Men samtidigt började även en del Punk Musik komma in i mitt liv.
Eller rättare sagt Ebba Grön , Imperiet & Thåström komma in till mitt hjärta.
Detta tog ut allt vad jag hade hört innan. Allt bara kändes rätt ned i pungkulorna.
Det är helt Ok att vara udda eller lite avvikande. (Själv var jag väldigt mycket mobbad i skolan).


Samtidigt så finns det även vissa artister jag inte tar i med tång. Carola är en sådan artist.
Men det hör inte hit. 



Jag är musikberonde & jag är stolt över det och
jag tillhör en utdöende sort jag är skivköpare och det är jag väldigt stolt över.

Men samtidigt så tycker jag även om att köpa musik både på LP & CD.
Bloggen kommer nog att ta slut någon gång. När det vet jag inte
Men jag hoppas att ni kommer att följa mig på den vägen. Alla är välkomna.
Jag dömer igen Hoppas att ni vill följa med



Bloggtankar 


Bloggen startade för ett år sedan och jag vet att en del uppskattar den.
Samtidigt så vill jag även att ni kommer med förslag , synpunkter m.m.
Men jag vill även påpeka att jag inte ge bort MP3- Versioner av dom album jag har i samlingen. 

Vill ni ha tag idet så köper ni det PUNKT SLUT.


Jag hoppas även att ni kommer att gilla den musik jag har.
Samtidigt vill jag få er att komma ihåg en del musik som för vissa har glömt bort.
Jag är allätare ang musik, Utom Dansband , Hip-hop & Vit Makt musik.


Det enda som jag kan känna lite jobbigt det är att bloggen blir väldigt blandad.
Eftersom jag väldigt mycket blandat. Men samtidigt så får jag spåna lite på hur jag skall
stycka upp etiketterna ang musiken.


Sedan finns det vissa som bara har den ”sorten” musik. Bruce Springsteen ,
Eddie Meduza , Thåström, Björn Afzelius , Ghost , Kebnekajse & Pink Floyd.

Jag hoppas att ni kommer med tips och idéer hur bloggen skall bli bättre.

Samtidigt så vill jag även rikta ett jättetack till mina läsare
enligt Räkneverket så är vi uppe i 6,228 besökare just nu.


Hoppas även att flera kommer att uppskatta mitt bloggande.

Nej nu har jag skrivit nog för denna gång.

Men det finns lite kvar att blogga om så jag återkommer snart igen 
Tack för mig

Reber Ali

Kommentarer