Vinyl Singlar: Mattias Alkberg Begravning - Skända Flaggan 2013

Omslaget till singeln

Baksidan

A-Sidan

B-Sidan




Musiker

Mattias Alkberg Begravning  - ??


Låtlista

A-Sidan 

Skända Flaggan

B-Sidan 

1.Olika Vatten
2.Med En Oerhörd Hastighet
3.Vi Finns



Jag vet inte så mycket om denna grupp / Artist så jag lånar lite från hans blogg


Här har ni första singeln från Mattias Alkbergs Begravning, Skända flaggan heter den. Den kommer att ligga uppe här några dagar för att sedan mystiskt försvinna när ni minst anar det. Notera det vackra omslaget, det är Karin Mamma Anderssons målning [Grå dagar, 1998] som vi fått använda, och det går vi omring här i midvintern och mallar oss med. Om låten, vad ska jag säga? Jag tycker den är fin och svängig och jag hoppas såklart att precis rätt personer ska ta illa upp, och att andra, lika rätta, ska dansa glatt och sjunga med.

Skända flaggan är nog den låt som skiljer sig mest från de andra på skivan, i det att den är förhållandevis omedelbar, en rätt straight poplåt helt enkelt. Annars är det ju lite molligare och allvarligare. Men det kan vi prata om en annan gång, exempelvis när albumet släpps den 20 februari. Singeln, en EP egentligen: det är tre dikter på b-sidan, släpps digitalt och på färgad vinyl den 28 januari: då är den sedan länge bortplockad härifrån.



Fick ett tips på Bengans FB - sida att dom hade fått in denna. Men jag tänkte inte så mycket på det.
gick dit och dom plockade fram den och sa att detta vore nog något för mig.

Så jag köpte den för 80 kr och gick hem och glömnde bort denna.

Men så kom jag på att jag hade denna så jag har lyssnat på den nu flera gånger och
det är väldigt bra lite flum - pop men ändå så kommer låten att sitta i skallen.

B-Sidan innehåller tre dikter som är lite tråkiga att lyssna på men dom är ändå ok.



Betyg 3/5

Kommentarer