Vinyl Singlar: The Clash – London Calling Limited Edition 2012



Omslaget till Singeln


Baksidan till Singeln




A-Sidan 



B-Sidan



Record Store Day 2012 exklusiv Utgåva 
begränsad upplaga av 4.900 exemplar




Musiker

Joe Strummer - sång, körsång, gitarr, piano
Mick Jones - gitarr, piano, munspel, bly och körsång
Paul Simonon - elbas
Topper Headon - trummor, slagverk



Låtlista

A-Sidan 

London Calling 2012 Mix

B-Sidan 

London Calling 2012 Instrumental



En liten upplaga som Bengans i Linköping hade fått in som dom sålde för 49 kr.
Eftersom jag aldrig har hört The Clash så tänkte jag att jag köper denna för att komma igång.

Så nu har jag lyssnat på den flera gånger och den är riktigt jävla bra.
Blir nog flera The Clash - plattor med tiden antingen på CD eller LP.

Jag vet ju redan att denna låt London Calling är en klassiker så ett måste i hyllan

Jag vet jag har köpproblem. Men älskar man musik så köper man skivor.
Punkt Spotify finns inte i min värld.

Men en sak till
Nästa post blir antingen filmmusik från filmen Amadeus
Eller glamrock från 1990. vi får se vad det blir

Betyg 5/5 

Kommentarer