Övrigt . Tips ang Discogs












Hej 


Här kommer ett tips till alla skivälskare både CD & LP
I Och med att mitt minne är ibland är som ett såll så har jag upptäckt en sida som heter Discogs 
Folk kanske vet vad det är men jag slänger in det ändå

Discogs (förkortning av engelska discographies, ’diskografier’) är en webbplats och en databas med information om musikinspelningar. Servrarna som Discogs använder ägs av Zink Media, Inc. och de befinner sig i Portland, Oregon, USA.

Databasen inkluderar kommersiella skivor, promotionskivor och vissa bootleginspelningar. 

Det är en av de största Internetbaserade databaserna för musikinspelningar inom elektronisk musik och tros även vara den största för skivsläpp på vinylskiva. 

Med alla genrer och format finns över 1 690 000 skivsläpp katalogiserade. Där finns också listor för över 1 380 000 artister och över 144 000 skivbolag. 

Sidan har omkring 200 000 besökare varje dag. Discogs startades i oktober 2000


Så just nu sitter jag & lägger in min samling. Det kommer att ta ett tag men jag tar det i omgångar.
Hoppas bara att jag hinner med bloggen men det har lite tid över.

Samtidigt hoppas jag att det kommer att gå framåt med saker & Ting 
Ta hand om er alla 



Kommentarer