MNW fyllde 40 år 2009 !! Gammal skåpmat


När jag fick reda på att MNW fyllde 40 så såg jag att det fanns en del nytutgåvor och jag tänkte
att jag skulle försöka att samla på dom 


jag har bloggat om dom så jag lägger in dom  i denna kategori 

När denna är full så kommer jag att skiva det i den kategorin





MNW fyller 40 år i år! För att fira detta återutges tio av de populäraste MNW-albumen från 70-talet på CD, förpackade som utvikningsbara LP-miniatyrer i hårdpapp, alla med texthäften och somliga med bonusspår.

Nationalteatern ”Livet är en fest” + bonusspår
Hoola Bandoola Band ”Vem kan man lita på” + på bonus-CD en livekonsert från 1973, Nässjö
Contact ”Hon kom över mon” + på bonus-CD Contacts första platta på engelska
Sånger om kvinnor + bonusspår från Jösses Flickor
Röda Bönor ”Röda Bönor” + bonusspår från ”Sköna skrönor”
Blå Tåget ”Brustna Hjärtans Hotell” + bonusspår
Arbete & Fritid ”Se upp för livet”
Nynningen ”För full hals”
NJA-gruppen ”Hör upp allt folk”
Fitzpatrick/Samla Mammas Manna ”Snorungarnas symfoni”

5 klassiska progg-LP – 
Nationalteatern ”Livet är en fest”
Hoola Bandoola Band ”Vem kan man lita på”
Blå Tåget ”Brustna Hjärtans Hotell”
Contact ”Hon kom över mon”
Sånger om kvinnor


Sånger om Kvinnor har utgått så den kommer jag inte att få tag i :(CD-utgåvan av Contact ”Hon kom över mon” + på bonus-CD Contacts första platta på engelska finns inte att få tag i heller

Kommentarer