LP - Skivor : Bruce Springsteen - Born in the U.S.A 1984

Klassiskt framsida av Bruce Springsteen  


En härlig baksida av plattan 

Papperspåsen innehåller bara reklam för Bruce Springsteen s
andra album på Kasset 



Härliga LP:n

Etiketten 



Musiker 

Bruce Springsteen - Sång, Gitarr, Akustisk gitarr
Roy Bittan - Piano, Synt
Clarence Clemons - Saxofon, Slagverk
Danny Federici - Orgel, Klockspel,
Garry Tallent - Bas
Steven Van Zandt - Akustisk gitarr, Mandolin, Körstämmor
Max Weinberg - Trummor


Låtlista

A-Sidan 

Born In The U.S.A.
Cover Me
Darlington County
Working On The Highway
Downbound Train
I'm On Fire


B-Sidan 

No Surrender
Bobby Jean
I'm Goin' Down
Glory Days
Dancing In The Dark
My Hometown



Det ni från Hårdrocksbandet Manowar till Bruce Springsteen s platta Born in the U.S.A  från 1984.
Det är allt ett litet hopp måste jag få säga.

När jag såg denna LP så tänkte jag att jag måste ha denna trots att jag hade denna på
CD i Bruce Springsteen boxen som jag köpte för ett tag sedan.

Denna platta är bara så bra som det kan bli.
jag skulle kunna sitta & skriva flera spaltmeter om denna platta .
Men det skulle ni inte orka läsa + det skulle bli väldigt mycket text.


Men jag måste flika in att B-Sidan är den bästa biten av någon andleding.
Visserligen A- Sidan är jävligt. bra..No Surrender ger mig gåshud varje gång den kommer igång.
Bobby Jean gråter jag till varje gång den spelas. Tänker på en mycket god vän som jag aldrig kommer att
glömma vare sig hon vill eller inte.

I'm Goin' Down sitter alltid i skallen varje gång varje gång jag hör den.

Glory Days är ett lyckopiller som jag aldrig kommer att tröttna på

Dancing In The Dark är ett stort minne för mig. Minns att jag mimade till den och ville vara
The Boss.

My Hometown är en utmärkt avslutning på denna pärla till platta.

Så om ni hittar denna platta på LP eller CD så tveka inte att ge den en chans
Låna den annars på biblioteket

INGET SPOTIFY. Bra musik skall njutas av på fysisk CD inget annat.

Betyg 5/5

Kommentarer