Musik på CD: Eddie Meduza - Musikanten från vidderna (2010)



Omslaget till CD:n

Baksidan till CD.n

CD 1

CD 2

Booklet bild 1

Booklet bild 2

Sista sidan på bookleten
Vilka Visdomsord måste jag säga
Så Sant Så 




Musiker

Eddie Meduza - Sång



Låtlista CD 1

INLEDNING

Mera brännvin
Kom hit ska du få
Bonnadisco
Jag släppte en skit på dansrotundans dansgolv
Fåntratt shufle
Jag är konstnärrrr
Herr Karlsson är ett svin
De e gött å supa, pöjka
Disco-tjo
Vår gamle Opel
Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag
Kuken står på Mats Olsson
Alla tiders fyllekalas
Fruntimmer ska en ha å knulla mä

CD 2:


Terylenebyxor
En idiot
Tillbaks till Hawaii
Min EPA-traktor
Har ni sett herr kuk
Kliar mig i röven
Hemorroider i mitt rövhål
Släpp en fis
Dom ljuger
Willy
Ta mig i röven, pojkar
När knugen knulla Silvia
Den runkande spårvagnschauffören
Eleganten från vidderna
Avslutning

Bonusspår

I cry for you
Vi är så många mänskospillror


Info från ginza 

I Anakronfilms uppmärksammade dokumentärfilm "Eleganten från vidderna - filmen om Eddie Meduza" berättades den unika historien om Errol Norstedt. Nu finns hans mest uppseendeväckande inspelningar samlade på skivan "Musikanten från vidderna".

Vid sidan av sina skivor som Eddie Meduza hade han ett annat alias sin inte skivbolagen ena ville ta i med tång: E. Hitler. Under detta namn skrev och spelade han in låtar som spreds på kassetter och som han marknadsförde genom annonser i kvällstidningar och själv sålde via postorder.
 Kassetter som "Mannen utan hjärna" och "Idiotlåtar" innehöll ett allmänt vansinne som snabbt blev populärt på fester och i pojkrum över hela landet. Nu finns de bästa låtarna från dessa svåråtkomliga kassettband samlade på en dubbel-CD 
tillsammans med två outgivna inspelningar och en tolvsidig bok.





Här har vi en samling som filmbolaget Anakronfilm get dom har även get ut filmen Eleganten från Vidderna
(har den hemma på DVD kommer ut på bloggen med tiden )

Men nu  över till Musiken som tilltalar mig av någon andledning.
Visserligen har jag redan hört en del låtar och samtligt så är det roligt att det har getts ut på CD.
Många är väl lite under bältet men det är skitsamma tycker jag
Älskar man Eddie Meduza eller är ett stort fan så är denna ett måste.

Men samtigt så är det väl riktigt synd att det inte ges ut en CD med bara "Outgivet" 
börjar tröttna på att en del låtar ges ut flera gånger Den runkande spårvagnschauffören 
kan man hoppa förbi 

Annars så är denna helt jävla bra

Betyg 4/5



Reklamen för dubbel CD.n Riktigt bra gjord

Kommentarer