Årsbästalista 2012


Ja mina vänner år 2012 går mot sitt slut snart så jag tänkte att jag skulle göra en lista över 
dom plattor som jag tycker om lite extra som har kommit ut 2012

men den ser ut så här 





Kebnekajse s stora överaskning

Dag Vag lever vidare ett levande bevis på det
Saknar Stig Vig 

Bruce Springsteen släpper det starkaste albumet på länge 

Thåström kan fortfarande jag är chockad

Thåströms första Live platta (Hoppas bara att det inte är det sista)

Den Stora Vilan överaskade mig rejält en given plats 

Thorsten Flick reste sig igen och gjorde en halv bra platta 




Årets överraskning 


Kaipa kan än trots att dom aldrig spelar live 

Årets överraskning för mig och plattan
har gått många varv i stereon 

årets glada platta 


Album Klicka på länkarna för att läsa inlägget 






Singel köp Klicka på länkarna för att läsa inlägget 








Mitt sista skivköp som överaskade mig rejält
Bandet är från Linköping

Årets upptäckt Niels Nielsen

Den häligaste James Bond låten sedan Goldfinger 

Så jävla bra 

En av dom bästa låtarna Thåström har gjort 

Härliga Märvel

Kents singel nr 1

Kents singel nr 2




Övriga plattor 

Amanda Jenssen - Hymns For The Haunted (Har inte köpt plattan än men har lyssnat på den via Spotify) Blir nog ett köp nästa år.




hoppas att ni kommer att gilla dom 
Det är väldigt svårt att göra listan rättvis 

Ja det var nog det hela vad tycker ni om årets plattor Kommentera gärna min lista 

Kommentarer