Musik på CD: Tomas Forssell - Nya Tider 2005

Omslaget till plattan 




Baksidan av omslaget 



Booklet Bild 1

Booklet bild 2

sista sidan av booklet


CD.n







Musiker


Ale Möller - Bouzouki, trumpet, gitarr, dragspel
Bernt Andersson - Klaviatur, kör, sax
Bert Lloyd - Sax
Niels Nordin - Trummor, xylofon, percussion
Nikke Ström - Bas, sax
Tomas Forssell - Gitarr, kör, sång
Totta Näslund - sång


Låtlista 

Snålblåst
Kontokort
Kappsäcken
Vem betalar festerna
Morfars stratocaster (Instrumental)
Skitsnack
Lille man
Motstånd
Snart ska en morgon gry




En platta jag har varit nyfiken på många gånger men som nu har jag fått tag på den
nu har jag lyssnat på denna 3 gånger idag och den blir bättre & Bättre för varje gång
Låtarna är  raka och äkta och det är rock så det slår härliga till

Aldrig har en platta låtit så härligt bra man kan nästan tro att Nynningen har gjort denna platta men
de kompar Tomas Forssell

Texterna var politiska precis som så många andra band från denna period. Om man gillar denna typ av "vanlig hederlig politisk" progg kan det nog vara värt att kolla in,

Jag saknar ord detta är så bra att man måste kapitulera direkt
Jag kommer att spela denna flera gånger i mitt liv















Betyg 5/5

Kommentarer