Musik på CD: Michael B. Tretow - Trolles trafikvett - Stopp 2005



Omslaget 

Bookletens enda text 

Mera info 

Låtlista 

CD






Musiker

Michael B. Tretow  - Sång & efekter m.m .



Låtlista

Avsnitt nr 1 Röda bandet

Godda, godda, godda
Trolle är bäst
Sagan om de tre trollen Bruse
Trollena Bruses visa
Jönssons gård
Gnällpipan



Avsnitt nr 2 Gula bandet

Godda, godda, godda
Jag är galen (i kex)
Dum dum dum
Sagan om den stora stygga vargen och de tre små trollen
Vargen
Om du har någonting i huvudet


Kommer ni ihåg denna snubbe 














Han var väldigt populär när jag var liten runt 4-6 år (1992-1994) då var denna snubbe 
Trafik - Trolle en väldigt viktigt del av min uppväxt alla banden som fanns (tråkigt nog så fanns 
det bara 4 st men nu finns dom på CD och det är jag glad för. 

Så här är hela trolle gänget 




Trolle - Självgod och världens medelpunkt. Norrbottnisk dialekt.
Kolle - Är musiktroll och spelar diverse instrument som exempelvis "plopporgel", "gnällpipa" och "rapofon".
Molle - Den minsta brodern, busar och skyller ifrån sig på de andra trollen. Pratar skånska.
Jolle - Osäker och rädd. Är bland annat rädd för russin. Stockholmsk dialekt, i målbrottet.
Rolle - Är storebror och pratar östgötska.


Övriga 

Onkel Mickwald - En vuxen som kommer och berättar knasiga sagor. Hans röst görs av Michael B. Tretow.
Rasmus - En kille som hjälper Onkel Mickwald med sagoberättandet. Har världens lättaste telefonnummer: 1111111. Hans röst görs av Rasmus Tretow.
Fia - En tjej som är med i sagan om "Guldlock och de tre trollen" och sjunger. Hennes röst görs av Sofia Tretow.
Roger - En musikalisk geting..
Trafix LS7 4911-2B - Trafik-Trolles trafikrobot som vet nästan allt om trafik och hatar gåtor.
Oftast endast kallad Trafix. Hans röst görs av Michael B. Tretow.




Detta har varit en härlig återförening men jag måste erkänna att jag kanske är lite för gammal.
Visserligen så kommer man ihåg mycket så man älskar denna fortfarande men jag älskar denna
ändå. Detta skall mina barn ( Om jag nu får några) få höra.

Men sedan beror det på om dom kommer att gilla denna

Nu skall jag gå och se om det finns lite troll i  närheten

Betyg 4/5

Kommentarer