LP - Skivor : Kebnekajse - Idioten (2011)

Härligt Omslag eller hur 

Baksidan

Papperspåsen del 1

Papperspåsen del 2

LP:n

Etiketten bild 1 

Etiketten bild 2 

Limiterad utgåva men det
står inte på LP:n vilken utgåva jag har




Musiker


Kenny Håkansson - Gitarr och sång
Mats Glenngård -  Violin, elviolin, gitarr, sång
Göran Lagerberg - Elbas
Thomas Netzler - Elbas
Pelle Ekman - Trummor
Hassan Bah  - Timbales, Djembe, Percussion



Låtlista 

A-Sidan 

Barfota
Fäbodpsalm
From-Olle
Idioten
Senegal Beat


B-Sidan

Tax Free
Hans & Greta
Senpolska
Stockholmspolka
Sangenuten





Ja nu blir det en dubblett och eftersom jag älskar Kebnekajse så var jag bara tvungen att ha denna på LP.
Men jag måste säga att Ljudet låter bättre på Vinyl än på CD

Vad tycker ni





Men nu över till plattan istället 

hur är denna platta och jag måste säga att det är Underbart och lite udda

Kebnekajse s senaste platta Idioten är lite udda på något sätt
Musiken är lite mer mörkare men starkare på länge.
plattan växer sig starkare för varje gång man lyssnar på den och den är underbar att se live.

Musiken kanske kan kännas lite vemodigt men det är ändå något med den som man inte kan sätta
fingret på men det är ändå en njutning att lyssna på den

Samtidigt så känns det konstigt på något sätt eller så är det jag som är ovan.
Många kanske tycker att det låter konstigt men det är

Kebnekajse är ett av mina absoluta favoritband och jag kommer att följa dom så länge jag lever.

Hoppas att dom kommer att hålla på länge och väl

Jag vet även att det kommer ut en NY LP / CD snart i slutet på året
jag längtar redan






Betyg 5/5


Kebnekajse Idioten på CD

Kommentarer