LP - Skivor : Eva & Bengt Sändh – Tummen I Rövven - Fula Visor För Barn 1986



Omslaget är inte vackert

Baksidan 
LP:n

A-Sidan 

B-Sidan

Allsångshäftet som följde med
Del 1

Allsångshäftet som följde med
Del 2

Allsångshäftet som följde med
Del 3

Allsångshäftet som följde med
Del 4








Musiker:

Eva & Bengt Sändh - Sång

Sone Banger - Dragspel
Kalle Lundborg  - Banjo, klarinett, flöjt, gitarr, munspel, saxofon
Hans Lindbäck  - Trummor
Elgitarr - Thomas "Buck" Arnesen
Slagverk  - Kalle Lundborg, Sture Nordin
Jan Strinnholm -  Piano, Synthesizer
Sten Ahlbäck -Violin



Låtlista 


A-Sidan 


A1  Ingeborg På Pottan
A2 Sture Nordin Satt På Ett Skrin
A3 En Gammal Man
A4 Vi Gå Över Blodstänkta Golv
A5 Du Skall Få Kalsonger Blå
A6 Kåta Lisa
A7 Lurvetufsa
A8 Mors Lilla Olle
A9 Igelkottaskinnet
A10 Tomten
A11 Nisse Nick
A12 På Blomsterklädd Kulle
A13 Jag Minns Den Ljuva Tiden
A14 Var Rädd Om Din Fyrfota Vän
A15 När Jag Var Liten
A16 Sköna Helena
A17 In Kommer Far
A18 I Kina Bor Kineser
A19 Ida Satt På Bänken
A20 Pojke De Vill Ta Töppa På Mäg
A21 Ekorrn

B-Sidan 


B1 Maria Låg I Sängen
B2 Jag Är Med Barn
B3 Oj Voj
B4 Rätt Som Vi Går Där På Vägen
B5 Nu Är Det Sommar
B6 Stor Stina
B7 Bä Bä Svarta Get
B8 Kalle Knall
B9 Vägen Till Hitler
B10 Under Pariserbro
B11 Flugan
B12 Två Små Gröna Älgar
B13 Dödsdansen
B14 Jag Var Kapten
B15 Jag Är En Liten Kona
B16  Kärringen Skulle Gälla Sin Katt
B 17 Det Var Så Roligt
B 18 Janne Med Snoppen
B 19 Du Skall Få Min Gamla Potta
B 20 Lisa Hos Doktorn
B2 1 Ut Och Pocka Blommor



jag har lyssnat på denna platta 2 gånger och konstigt nog så kommer jag ihåg vissa låtar som
jag fick lära mig när jag var liten.

Sedan kan man ju tycka om det är bra eller dåligt att denna LP finns


Betyg 3/5 

Kommentarer