Vinyl Singlar: Skogen Brinner - Pundarvarning / Svarta skuggor 2011

Omslaget

Baksidan

Lite info

B-sidan

A-Sidan

A-Sidan

B-Sidan








Musiker:


Joel Carnstam - Elektriskt Bas
Jesper Aronsson - Sång
Jonathan Eriksson - Trummor & kör
David Forsberg - Gitarr & kör


Låtlista 

A-Sidan 

Pundarvarning


B-Sidan

Svarta skuggor



Skogen Brinner är ett band från Linköping  som släppte sin debut singel Pundarvarning.2011
själv har jag varit rätt nyfiken på detta band men eftersom jag inte har "Spott & fy (Spotify)
så har jag intehört något tidigare av gruppen.

En dag var jag inne på Bengans i Linköping och frågade om de hade den.
tyvärr sa killen  den är utsåld än så länge vet ej om vi får in ett exemplar.
ja det var bara att vänta några veckor och en dag så blädrade jag i singelbacken och
där fanns det ett exemplar för 50 kr. sagt och gjort jag köpte den singeln och nu har
jag den (De har även släppt en låt på Kasset och den finns inte längre att få tag i.)

Men Skogen Brinner har även skrivit ett kontrakt i Blod ?? med skivbolaget Subliminal Sounds
så snart kommer det nog ett album med dom.


Hur låter det då jo det låter jävligt bra måste jag säga för att vara en debut - singel

Texterna sitter bra och musiken är härligt tungt sväng med härliga gitarrer & sången sitter bra.
riktigt bra texter



"Satans klor i nerverna sliter
härifrån är det få som smiter 
Lungets ro en ständig saknad
Månen håller oss alla vakna 
Svarta skuggor




Ser fram emot deras debutalbum hoppas det släpps snart



Betyget blir 4/5 

Kommentarer