LP - Skivor : Djungelboken II - Vad hände sen 1971

Omslaget 

Baksidan

LP-Skivan

Etiketten 





Skådespelare


Gösta Prüzelius - Bagheera
Beppe Wolgers   -   Baloo
Leppe Sundevall   -   Kung Louie
Michael Wållgren   -  Mowgli

Finns listad på Baksidan av LP:n


A-Sidan


A1 Baloo's Blues
A2 Djungelfeber
A3 Vill Du Se En Riktigt Lustig Samling?

B-Sidan 

B1 De' E' Så Ball
B2 Var Nöjd Med Allt Som Livet Ger


Denna hade jag på Kasset när jag var liten och jag hade spelat sönder den sedan länge av någon andledning.
När jag sedan var på Erikshjälpen så hittade jag den på LP för 8 kr.

köpte den och gick hem och lyssnade och jag blev överlycklig. LP:n var i väldigt bra skick.
Men har den samma magi nja inte riktigt så bra som den första.

Men samtidigt så undrar man lite hur det var när dom spelade in denna eftersom man
märker direkt att Baloo är väldigt deppig eftersom han saknar Mowgli så mycket han 
låter lite för egoistisk samtidigt som han blir arg och ledsen på samma gång. 
han är mycket självisk.

Det är väldigt mycket humor , på sitt eget vis 

"Han måste ha skor på sig , Han måste träffa tje-tjejer.
Ja  och gå i skola och få en utbildning. 

Men äntligen vet jag vad Kung Louie tycker om elden 
Dom kan behålla den dom människorna


Betyg 3/5

Kommentarer