LP - Skivor : Björn Afzelius - Grande Finale 1986








Framsidan  Dubbel LP:n

Baksidan  Dubbel LP:n

Skivpåse 1

Hela Bandet 

LP-skivan







Musiker:

Björn Afzelius: -  Sång, gitarr, percussion
Bengt Bygren: -  Dragspel, piano, synt, percussion, sång
Olle Nyberg: -  Keyboards, piano, orgel, sång, percussion
Hannes Råstam: -  Bas
Janne Brynstedt: -  Gitarr
Per Melin: Trummor

Gästartister:
Henrik Strube:  Sång på "Forever young"


Låtlista 



A-Sidan
Medan bomberna faller
Tankar i Havanna
Sång till friheten
Till min kära

B-Sidan 

Exil
Ikaros
Isabelle
Höst (Till-Ann-Christine)

C-Sidan 

Hold om mig ( Cover)
D.S.B. Blues (Intercity Århus-København)
The Night They Drove Old Dixie Down (Cover)
Europa


D-Sidan 
Creedense-Medley ("Bad Moon Rising/Who'll Stop the Rain/Proud Mary/
Have You Ever Seen the Rain/Up Around the Bend")
Forever Young" - (Text & musik: Bob Dylan) - 5:55 ( Cover)
Falken landar



Ja JAG VET ATT JAG HAR LOVAT ATT INGA DUBBLETTER SKALL KOMMA UPP HÄR
PÅ BLOGGEN Men jag kunde inte låta bli att köpa denna härliga Dubbel LP på Crazy Records i Linköping

när jag hittade Flera Björn Afzelius på LP så visste jag att jag måste ha dom.
Jag vet att jag blir tjatig nu men Björn Afzelius är och förblir en del av mitt liv som jag aldrig kommer
att slippa ifrån. En stor bit av min barndom har varit just denna platta


Har bloggat om denna på CD läs Här 

Betyg 5/5 

Kommentarer