Musik på CD: Thåström - Xplodera mig 2000 Jubileumsutgåva CD + DVD 2011




Framsidan till Digipacken

Baksidan (Synd bara att den innehåller ett tryckfel)

Digipacken uppvikt 

Omslaget till bookleten






Musiker


Thåström - Sång Gitarr Trummor  Diverse instrument
Sanken Sandqvist Diverse instrument 


Låtlista


Radio Thåström
Ich liebe dich
Elektrisk
Elvis Presley för en dag
King Kong
Miss Huddinge -72
Alla har fel (igen)
Xplodera mig
Fuzzbox
Ballad i P-moll

Bonus på denna utgåva
Ballad i P-moll (Tango Studio Demo)
Elvis Presley för en dag (Tango Studio Demo)
Xplodera mig (Tango Studio Demo)
Älska dej själv (Tango Studio Demo)
King Kong (Tango Studio Demo)



DVDN (Innehåller Musikvideos till plattan som bara har visats en enda gång och det var när den släpptes)

Radio Thåström
Ich liebe dich
Elektrisk
Elvis Presley för en dag
King Kong
Miss Huddinge -72
Alla har fel (igen)
Xplodera mig
Fuzzbox
Ballad i P-moll




En Jubileumsutgåva av en platta som jag redan har med Thåström - Xplodera mig 2000.
Men denna måste jag ha bara för att.

jag köpte den på Bengans och jag gick fram direkt och plockade ett ex direkt och betalade 179 kr och gick
därifrån med ett leende på läpparna. (Men jag ångrar mig att jag inte köpte Lp-utgåvan trots att jag då inte
hade någon vinylspelare.)  Ja ja man skall väl inte gråta över spild mjölk. nu över till plattan.

Xplodera mig 2000 har vuxit med tiden på något sätt vet inte om det är ljudet eller texterna eller att det
bara är så bra på sitt eget vis , det är frågan det.

Samtidigt så är väl denna utgåva mest för samlare & fans men gillar man Thåström så är denna även
ett givet köp. Men gillar man inte Xplodera mig 2000 så skall man inte köpa den eftersom denna är speciell.
vet inte varför men den tilltalar mig mycket. Samtidigt så är det guld värda Demo versionerna.
De är så bra att man gråter av glädje.

Men det finns 2 saker som stör mig med denna utgåva.

1.Det finns ett tryckfel på baksidan av CD-utgåvan. det står 14. Älska dig själv 14.King Kong 
2, Jan Grindvall s text var inget att hurra för men man kan väl inte få allt här i världen.

Annars så är denna utgåva perfekt  
OBS ballad i P-Moll är ett mästerverk och en stor favorit för mig.






Betyg 5/5




Postar ett par bilder från DVD:n Mycket Nöje 



DVD-Menyn


Ur musikvideon Elektriskt

Ur musikvideon Elektriskt

Ur Videon "Elvis Presley För En Dag"

Ur Videon "Elvis Presley För En Dag" 

Lägg till bildtext

Ur Videon "Miss Huddinge  - 72 "

Ur videon Ballad i P  - Moll


Ur videon Ballad i P  - Moll






Kommentarer