Musik på CD: Kebnekajse - Resa Mot Okänt Mål CD 2001



Omslaget till CD:n








Musiker


Bella Ferlin - Bas
Kenny Håkansson - Gitarr, sång
Pelle Ekman - Trummor
Rolf Scherrer - Gitarr

Gästmusiker

Gunnar Andersson - Kör
Mats Glenngård - Kör
Pelle Lindström - Kör
Thomas Netzler - Kör



Låtlista

Tänk På Livet
Frestelser I Stan
Orientens Express
Resa Mot Okänt Mål
Jag Älskar Sommaren
Förberedelser Till Fest
Kommunicera !



Denna har jag nött ut i MP3-formatet

Jag vet inte vad det är med Kebnekajse s musik som gör att jag älskar den
Rytmerna , Svänget eller bara att det är så härligt så man får gåshud

Men många kommer nog att bli förvånade men så här lät Kebnekajse först
Men insperation från Cream , Jimmi Hendrix

på Denna platta så spelar dom psykedelisk rock. 

Ljudet var häpnadsväckande bra på den tiden, och det är det fortfarande!

jag vet inte hur jag skall sätta fingret på det men det är något med Kebnekajse som gör att de alltid 
kommer finnas i mitt hjärta.

Jag har sett Kebnekajse live 2 gånger och det var helt underbart båda gångerna
Hoppas jag får möjlighet snart att se dom igen.

Många kommer nog tycka att detta är inget att ha men ge plattan en chans den har följt mig i ca 12 år nu 
och den blir bara bättre och bättre för varje gång.

Gåshud direkt 

Bookleten innehåller rikligt med information och bilder 
Riktigt bra utgåva

Det är köptvång på alla Kebnekajse s plattor







Betyg 5/5

Kommentarer