Musik på CD: Kebnekajse - Idioten CD 2011

Omslaget till CD:n






Musiker 

Kenny Håkanson - Gitarr & Sång
Mats Glenngård - Violin, Elviolin, Gitarr, Sång
Göran Lagerberg - Elbas
Thomas Netzler - Elbas
Pelle Ekman Trummor
Hassan Bah  Timbales, Djembe, Percussion




Låtlista

Barfota
Fäbodpsalm
From-Olle
Idioten
Senegal Beat
Tax Free (Hansson & Karlsson Cover)
Hans & Greta
Senpolska
Stockholmspolka
Sangenuten




När jag fick reda på att Kebnekajse skulle släppa ett nytt album så visste jag att jag måste ha den
Jag fick hjälp att beställa den från Skivbolaget för ett litet lägre pris och jag skulle få den direkt
när den kom på realise dagen. jag väntade och när den dagen kom så fanns den inte där.
ja ja det dröjer väl några dagar tänkte jag men det blev en lång väntan.

När Kebnekajse spelade i Norrköping i Den 26 mars 2011 så frågade jag Violinisten Mats Glengård
hur  jag skulle göra för att få plattan han sa att han skulle kolla upp saken åt mig

efter några dagar så låg den i brevlådan och den var Signerad så jag var glad över att äntligen ha fått plattan
men jag tror nog att jag köper den i Skivaffären i fortsättningen.


Men nu över till plattan istället 

hur är denna platta och jag måste säga att det är Underbart och lite udda

Kebnekajse s senaste platta Idioten är lite udda på något sätt
Musiken är lite mer mörkare men starkare på länge.
plattan växer sig starkare för varje gång man lyssnar på den och den är underbar att se live.

Musiken kanske kan kännas lite vemodigt men det är ändå något med den som man inte kan sätta
fingret på men det är ändå en njutning att lyssna på den

Samtidigt så känns det konstigt på något sätt eller så är det jag som är ovan.
Många kanske tycker att det låter konstigt men det är

Kebnekajse är ett av mina absoluta favoritband och jag kommer att följa dom så länge jag lever.

Hoppas att dom kommer att hålla på länge och väl

Jag vet även att det kommer ut en NY LP / CD snart i slutet på året
jag längtar redan




Betyg 5/5


Jag har bloggat lite mera om Kebnekajse s plattor



Musik på CD: Kebnekajse - Resa Mot Okänt Mål CD 2001

http://rebbansfilmmusikmm.blogspot.se/2012/08/musik-pa-cd-kebnekajse-resa-mot-okant.html


Musik på CD: Kebnekajse - Kebnekaise II CD 2001

http://rebbansfilmmusikmm.blogspot.se/2012/08/musik-pa-cd-kebnekajse-kebnekaise-ii-cd.html


Musik på CD: Kebnekajse - Kebnekaise III CD 2001

http://rebbansfilmmusikmm.blogspot.se/2012/08/musik-pa-cd-kebnekajse-kebnekaise-iii.html



Musik på CD: Kebnekajse - Kebnekaise CD 2009

http://rebbansfilmmusikmm.blogspot.se/2012/08/musik-pa-cd-kebnekajse-kebnekaise-cd.html



Kommentarer