Musik på CD: Blandande Artister - Svensktoppen 40 år 1962-2002


Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


CD 1 


CD 2 


CD 3 





Musiker:
Blandade Artister


Låtar

CD 1

Trettifyran - Per Myrberg
Säg inte nej, säg kanske - Sven-Ingvars
Minns du den sången - Anita Lindblom
En sång en gång för längesen - Jan Malmsjö
Lyckliga gatan - Anna-Lena Löfgren
Maria-Terese - Robert Broberg
Jag måste ge mig av - Towa Carson
Vi ska gå hand i hand - Gunnar Wiklund
I natt jag drömde - Hep stars
En natt i Moskva - Jan Höiland
Mamma är lik sin mamma - Siw Malmkvist
Det börjar likna kärlek banne mig - Claes-Göran Hederström
Mälarökyrka - Lenne Broberg
Du är den ende - Lill Lindfors
Man ska leva för varandra - Trio me Bumba
Midnattstango - Lars Lönndahl
Ljuva sextital - Brita Borg
Glöm ej bort det finns rosor - Östen Warnerbring
Riv inte vårt kvarter - Alf Robertson
Familjelycka - Bernt Staf
Om tårar vore guld - Agneta Fältskog
Noaks ark - Svante Thuresson
En fattig trubadur - Cornelis Vreeswijk
Jag måste hejda mig - Sten Nilsson


CD 2

Ring Ring - ABBA
Är det konstigt att man längtar bort nån gång - Lena Andersson
Omkring tiggarn från Luossa - Hootenanny singers
Min kärlekssång till dig - Lasse Berghagen
Gammaldags musik - Glenmarks
Drömmen om Elin - Tommy Körberg
Jag vill ha en egen måne - Ted Gärdestad
Välkommen till världen - Lill-Babs
Michelangelo - Björn Skifs
Jag vill vara din Margareta - Sten & Stanley
Sofia dansar go-go - Stefan Rudén
Ska vi plocka körsbär i min trädgård - Ann-Christine Bärnsten
Aj aj aj - Schytts
Låt inte din skugga falla här - Ann-Loiuse Hansson
Gråt inga tårar - Thorleifs
Sången skall klinga - Kikki Danielsson
Drömmens skepp - Staffan Percy
Kärleken är evig - Lena Philipsson
Cannelloni Macaroni - Lasse Holm
Fyra Bugg och en Coca-cola - Lotta Engberg
Jag blir hellre jagad av vargar - Orup
Så länge vi har varandra - Ratata
Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind - Sylvia Vrethammar


CD 3

Guldet blev till sand - Peter Jöback
Lassie - Ainbusk singers
Jag mår illa - Magnus Uggla
Fångad av en stormvind - Carola
En del av mitt hjärta - Tomas Ledin
Sparvöga - Marie Fredriksson
En dag - Tommy Nilsson
De sista ljuva åren - Lasse Stefanz & Christina Lindberg
Till min kära - Streaplers
Vem vet - Lisa Ekdahl
Se på mig - Jan Johansen
Himlen runt hörnet - Lisa Nilsson
Farväl till släkt och vänner - Björn Afzelius
Vem tänder stjärnorna - Eva Dahlgren
Om - Niklas Strömstedt
Tusen och natt - Charlotte Nilsson
Kom hem - Barbados
Kom och ta mig - Brandsta City Släckers
Av längtan till dig - Åsa Jinder & Cajsastina Åkerström
De ensammas promenad - Arvingarna
Vår sista dans - Helen Sjöholm & Benny Anderssons orkester


En Samling som jag fick när jag var  14 år gammal fick den i Julklapp av min mormor som har de köpt den
på Åhlens.

Hon tyckte att jag skulle lyssna på "riktig" musik och inte det där brölande ojudet
(Iron Maiden  Heter det sa jag alltid).


Men samtidigt så har denna samling blivit en del av min barndom eftersom  min Mormor altid lyssnade på
Svensktoppen och det hjälpte mig att upptäcka en av mina riktigt stora idoler Björn Afzelius.
Farväl till Släkt & Vänner låg 47 veckor på Svensktoppen 1999

Det är en väldig blandning på varje CD och det är det som gör att det blir så himla bra musikmäsigt.

Vissa låtar önskar man att man slapp Gråt inga tårar , Guldet blev till Sand & 
Jag vill ha en egen måne.

Men samlingen är ändå riktigt bra vet inte varför men på något sätt så är detta Svensk Musik när
den är som bäst

Bookleten innehåller bara info om låtarna och hur många veckor de har legat på Svensktoppen


Betyg 4/5

Kommentarer