LP - Skivor : Mörbyligan - Mörbyligan 1979




Omslaget till LP:n









Musiker:

Anders Ström  -  Bas
Annika Krok -  Sång
Johan Krok -  Gitarr
Marie Lindstedt -  Trummor
Susanne Fragell  - Orgel
Åke Bylund  - Sång
Åke Magnusson  - Gitarr






Sida A 

Fredag
Snälla pappa
Inget har hänt
Ensamma Sussie
Kalle E Andersson
Constructa AB:s mord på borgen
Katti (0:33)


Sida B

Slumrande råttor
Tula hem
Fri som en vind
Kollaboratören
Häng me
Valborg
7'38
Jais passe


Denna platta har jag fått av min morsa som inte ville ha kvar sina LP skivor
så nu har jag 2 kassar med LP att gå igenom.

Men nu till plattan 

Denna platta vet jag inte vad jag skall skriva om faktiskt för det är så olika , Progg ,punk , visor , rock
samhällskritiskt.

Det är väldigt bra ljud på denna utgåva.
samtidigt så känns det lite för vemodigt det är glatt men på gott och ont.
Samtidigt så undrar man lite hur det skulle vara ifall Mörbyligan skulle ha get ut plattan år 2012.
skulle den ha gått förbi tro eller skulle den hyllas eller sågas det är frågan det.

Men en sak är säker för att vara ett deubt album så låter det riktigt bra

Många kan nog tycka att det låter illa men ge den en chans och lyssna
rekommenderar denna varmt till folk och denna kommer att vara en av mina favorit LP-skivor







Betyg 5/5

Kommentarer