Musik på CD: Bo Hansson - Sagan Om Ringen 2002




Omslaget till CD:n









Musiker


Bill Öhrström congas (okrediterad)
Bo Hansson orgel, gitarr, bas, moog, mellotron
Gunnar Bergsten Saxofon
Rune Carlsson congas, trummor
Sten Bergman Flöjt



Låtlitsa

Första vandringen
Den gamla skogen - Tom Bombadill
I skuggornas rike
De svarta ryttarna - Flykten till vadstället
I Elronds hus - Ringen vandrar söderut
En vandring i mörker
Lothlórien
Skuggfaxe
Rohans Horn - Slaget vid Pelennors slätter
Drömmar i läkandets hus
Hemfärden - Fylke rensas
De grå hamnarna
Tidiga skisser från Midgård (Bonusspår)


Bo Hanssson s första platta Sagan Om Ringen har jag spelat sönder snart
jag slet ut mitt brännda exemplar och sedan så fick jag höra att det var utsålt och det finns ingtenstans  att köpa den.

jag blev ledsen ett tag men så en dag så hittade jag den på Vaxcupan i Norrköping för 100 kr.
jag köpte den direkt

så hur låter då plattan.

Det är lite svårt att förklara eftersom det är instrumental musik. och jag tror att i vissa öron så låter det förjävligt och vissa tycker att det låter underbart.

Men detta är inte filmmusik bara så att ni vet 

Detta är Soundtracket till Sagan Om Ringen i Bokform 
böckerna står hemma i bokhyllan 


Personligen så har denna platta hjälp mig väldigt mycket när jag har varit deppig och ledsen

Jag har alltid gillat plattan och jag kommer att lyssna på den flera gånger både i MP3 -format och på CD.


Jag blir inte av med musiken den finns kvar i ryggmärgen och så kommer det alltid att vara

CD-utgåvan innehåller en bra och välskriven booklet av Håkan Lagher
den finns även med i utgåvorna av Bo Hansson s skivor Sagan Om Ringen & Ur Trollkarlen
s Hatt Det finns rikligt med Bilder finns med



Betyg 5/5
Bo Hansson avled den 23 April 2010 R.I.P











bild från Kulturnyheterna

Kommentarer