Musik på CD: Bo Hansson - El-Ahrairah 2005


Omslaget till CD:n








Musiker


Bo Hansson - piano, keyboard, bas, tamburin, m.m.
Kenny Håkansson - gitarr, bas
Bo Skoglund - trummor, marackas, m.m.
Göran Lagerberg - bas
Tomas Netzler - bas
Sten Bergman - flöjt
Torbjörn Eklund - träflöjter
Fredrik Norén - trummor






Låtlista

1. Migration
a) Master Rabbit
b) Fiver
c) Hazel
d) General Blackworth
e) Silflay
f) Migration Continued
Patrol
The Forrest
The Escape
Watership Down
Migration Suite (Live in the Studio) Bonusspår



Den fjärde och sista Bo Hansson plattan som jag har in min samling
detta är även den sista som finns utgiven på CD

Detta är en värdig avslutning på en underbart album
Men det är som jag har skrivit för i mina poster
det kan låta lite fult och dåligt

Men ge plattan en chans och lyssna på den en - två gånger du kommer att lyssna på den många
gånger mer senare

Bookleten innehåller nyskriven text och en bra samling bilder och anekdoter ifrån inspelningarna 

Jag kommer alltid att lyssna på Bo Hansson s musik 

och jag hoppas att flera kommer att upptäcka Bo Hansson s underbara musik 

den förtjänar att finnas kvar och den får inte glömmas bort 








Betyg 4/5



Mina blogg inlägg  om övriga Bo Hansson CD-skivorna här på bloggen 


Länk Till Bo Hansson Sagan Om Ringen

Länk Till Bo Hansson Ur Trollkarlens Hatt

Länk Till Bo Hansson Mellanväsen

Kommentarer