Musik på CD: Trettioåriga kriget - Efter efter 2011


Omslaget till CD:n









Musiker


Stefan Fredin  - Bas gitarr sång akustisk gitarr
Dag Lundquist -  Trummor kör
Robert Zima  -  Sång
Christer Åkerberg  -  El & akustiska gitarrer
Mats Lindberg  - keyboards
Olle Thörnvall - Texter




Låtlista


Mannen på bänken
Barnet
Tavlan
The Dance
Glorious War
Till en sputnik
Paus
Efter efter



Den sista Trettioåriga Kriget platta som jag har i min ägo. Men jag hoppas att det inte blir min sista.
När jag först fick reda på att Trettioåriga Kriget släppte en ny platta blev jag extatiskt.
Denna platta måste jag ha så jag gick direkt till Bok & Cdmedia  men de kunde inte få hem den
den finns inte sa dom. 

men jag frågade en god vän (Tack Randi) om hon visste. 
hon sa att jag skulle skicka ett mail och det gjorde jag. 
betalade via nätbanken och bad även att jag skulle få CD.n signerad av bandet.

Ca 1 vecka senare så trillar det ned ett lite paket med denna platta och när jag öppnade det så låg CD:n 
jippi tänkte jag men jag var bara tvungen att kolla att det var signerad och ja det var den härligt. 
så ett stort Tack till Trettioåriga Kriget (om de nu läser detta)

Hur är då plattan:

Den är perfekt i mitt tycke.
trodde först att jag hade fått plattan Hej På Er igen
men det var den nya plattan och den är så fruktansvärt bra.

detta är nog deras starkaste album på väldigt länge tycker jag 
härliga riff , bra texter och musiken sitter i skallen. 
ett underbar Rockalbum som aldrig kommer att bli tråkigt. 

Det finns något på denna platta som jag inte riktigt kan sätta fingret på men finns där.
och det låter tajtare och bättre än någonsin 



kommer att spela denna många gånger.

Bookleten innehåller alla texter och lite info om vilka instrument de spelar.

Samtidigt så hoppas jag att flera kommer att få upp ögonen för Trettioåriga Kriget.

De förtjänar mer uppmärksamhet

Bandet är still going strong


Kommentarer