Musik på CD: Fläkset Brinner - Fläsket CD 1972 / 2002



Omslaget till CD:n









Musiker:



Bengt Dahlén - Gitarr Fiol & Sång
Bo Hansson - Orgel
Erik Dahlbäck - Trummor
Gunnar Bergsten - Saxofon
Mikael Ramel - Gitarr & Sång
Per Bruun - Bas
Sten Bergman - Orgel & flöjt






Låtlista:



Klotet
Bennys Hammare
Kommunisten
Vårtagårdsvalsen
Di Dumme Små Björnarna
Anderssons Groove
Jätten Feeling
Batum
Beate Hill
Puppens Sång
Grismakt


LiveLP:n – är inspelad på Power House i Örebro

Bosses Låt
Tangon
Tysta finskan (Samba Martinez)
Hardugåttofått)
Örsprånget





Fläsket Brinner är en av de bästa instrumentala grupperna i Sverige tycker jag.
Original dubbel LP.n är värd runt 600 kr om rätt köpare vill ha den.

LP:n innehåller även en version av låten "Wild Thing" men den finns inte med på CD:n


Men nu över till CD:n 

Denna CD är en mästerverk och en väldigt bra utgåva. Perfekt ljud och den ända man kan klaga på är att Bookleten är lite tunn vilket är lite synd. 

Men jag vet inte vad jag skall kalla musiken , det är en blandning av Jazz , Rock , humor , och Groove 
men det är lätt att ta till musiken och det är ett underbar sväng på den. 

samtidigt så kan det lite för mycket vissa stunder men man blir ändå inte mätt på denna. 
man tycker att det räcker men samtidigt så vill man ha mer.

Fläsket är en platta som man kommer att spela många gånger



Fläsket Brinner lär även var ett väldigt bra Live band men jag har inte sett dom live så jag vet inte
Om någon vet  så kommentera gärna 

Fläsket Brinner s platta Fläsket  är en pärla som jag hoppas att flera kommer att uppskatta med tiden (Plattan finns även på Spotify). 


Betyg 4,5/5  





Mera Fläsket Brinner musik att kolla upp



Fläsket Brinner  
Swedish Radio Recordings 1970-75
Box som  kom ut 2003.
   














Kommentarer