Musik på CD: Baby Grandmothers ‎– Baby Grandmothers 2007


Omslaget till CD:n







Musiker:


Kenny Håkansson - Elgitarr
Pelle Ekman - Trummor
Bella Ferlin - Bas


Låtlista CD:n


Somebody Keeps Calling My Name
Being Is More Than Life
Bergakungen
Being Is More Than Life 2
St Georges Dragon
St Geoges Dragon 2
Raw Diamond


Baby Grandmothers en liten bortglömd grupp tror jag
De bildades 1968 och var ett av klubb Filips husband.
De spelade psykadelsk musik med improvisationer.
De spelade in en singel med hjälp av M.A Numminen Somebody Keeps Calling My Name / Being is more than life.


Ha ni den lilla Ep singeln så har ni en rejäl raritet som är värld runt 2000 kr


bandet blev senare Mecki Mark Men och efter Mecki Mark Men så bildades Kebnekajse
Så man kan nästsan säga ett Kebnekajse s LP "Resa Mot Okänt Mål" är Baby Grandmothers andra LP.
Denna platta hade jag ett helvete att få tag i.låt mig berätta


När jag pluggade i Norrköping så vill ej ag först ha tag i denna så jag gick in på Vaxcupan
och frågade efter denna CD. Men det gick inte att få tag på bara på Vinyl..
Men jag måste ha den på CD. tyvärr men det går inte sa killen 
Ok då

När jag senare flyttade tillbaka till Linköping så gick jag direkt in på Bok&Cdmedia och
frågade om de hade den  Nej sade killen men vi kan beställa den
Gör det sa jag och då kändes det som att nu äntligen. hur lång tid tar det.
2 veckor så har du den här jag väntade 2 veckor hade inte kommit till butiken
väntade en månad kom inte väntade en månad till hade inte kommit
till slut så frågade jag om plattan är bortglömd han kollade och det visade sig att den var slut på förlaget och restad. 

Jag gav mig inte beställningen skall finnas kvar. väntade ytterligare 2 månader
hade inte kommit men en dag så sa killen att skivan är på väg eftersom det fanns ett exemplar i England. men jag får vänta några veckor.
Ok bra då vet jag det Det gick ytterligare 2 månader

Så tillslut efter 6 månader så kunde jag betala dom 199 kr för denna platta.
Men nu över till plattan Var det värt väntan

Ja det var det faktiskt.


Det är så härligt och så ösigt så man blir tårögd älskar man sådan här musik så är detta ett givet köp
och även för alla proggälskare och musikintresserade av svensk "Bortglömnd" musik så är denna ett måste


Kenny s elgitarr sveper sig över lyssnar och griper tag Pelle s trummor är ett perfekt komplement
och Bella s Bas spel fångar en på samma sätt.


Många kanske tycker att detta är "Röka På" musik men jag tycker att man skall ge den en chans
du kommer att vlija höra mera och mera för varje gång man lyssnar på plattan .

Själv så vet jag att Baby Grandmothers skall spela in "Nytt "Material vilket jag ser fram emot men jag hoppas bara att det inte tar 6 månader igen för att få hem en Baby Grandmothers CD.

Skivan är runt 1 tim och den håller hela vägen.
Det finns en booklet på 16 sidor och den innehåller allting man behöver veta.














Betyg 5/5

Kommentarer