Böcker : Lång historia : om rockgruppen Trettioåriga kriget Olle Thörnvall (häftad)

Omlsaget till Pocketboken






 Handling enligt Bokus klicka på länken för att köpa boken

Spela i ett band. Det är en av de stora drömmarna i vår tid. Många förverkligar den, de flesta kommer inte utanför replokalen. Trettioåriga kriget, som bildades i Saltsjöbaden 1970, gjorde fem LP-skivor mellan 1974 och 1981, spelade överallt i Sverige och turnerade till och med i England. 

Gruppens textförfattare Olle Thörnvall var med och bildade bandet och har nu skrivit berättelsen om en grupp som nått längre musikaliskt än de flesta men i grunden alltid varit ett gäng killar från Saltis. Egentligen upplöstes aldrig Kriget; de tog en paus och låter starkare idag än någonsin.



Trettioåriga kriget är ett porggband som jag har upptäkt sedan jag köpte deras Album "Hej På Er"
sedan så har jag köpt 2 st plattor till (Någon gång skall jag ha alla album på CD) 

De plattor jag har med Trettioåriga kriget  kommer ut på bloggen snart.

Men nu till boken:

Detta är Trettioåriga kriget s historia om hur de bildades och hur de motogs av pressen m.m. 
En resa som är spännade och bra att läsa. 

gillar man gruppen så är denna bok perfekt och gillar man även biografier så är denna guld värd. 
och ett måste för alla som gillar prog rock. 

Trettioåriga kriget har berättat sin historia på ett väldigt bra sett det enda man önskar att det var settlistorna och lite outgivet material med som bonus till boken. Men man kan inte få allting här i värden 
Hoppas att det kommer flera böcker. 

Betyg 5/5 



Hej på Er live





Trettioåriga kriget - Moln på marken 

Kommentarer