Vinylsinglar :Mastodon - Cold Dark Place EP 2017


lånar bilden från Discogs denna gång eftersom det inte blev så
bra bild med kameran 



10 Tummaren ligger i en plastficka så jag hoppas att det syns något 

Baksidan är ett hjärta som slår om det går att se 

stickern på omslaget 





Musiker



Brann Dailor − Trummor , percussion, Sång
Brent Hinds − Gitarrer , Sång
Bill Kelliher − Gitarr
Troy Sanders − Bas, Sång


Låtlista

A-Sidan

North Side Star
Blue Walsh

B-Sidan
Toe To Toes
Cold Dark Place



Mastodon är ett band jag inte vet något om, jag skall vara ärlig direkt med det.
Såg dock på Art rock att de skulle släppa en EP och att omslaget var riktigt snyggt.

Tänkte att jag skulle ha den direkt eftersom jag är lite förtjust i sådana utgåvor.
Så det blev ett köp som ni ser

SÅ detta är ett chansköp. Så vilket chansköp sen.
Mastodon slår mig med häpnad och konstigt nog så känns det att det är skönt svajande gitarrer, refränger som sitter, mörka bråddjup – mer än att detta är en lämplig skiva att ta oss in i Hösten eller vintern som ligger framflr

Låtarna är mellan 4- 6 min långa och sammanlagt så blir det 21 min som bara flyter fram.
Det är musik som passar en höstdag när man bara vill lägga sig och njuta av lite Progressive Metal,


En November skiva helt enkelt som gör mig lite mera nyfiken på detta band.
Så Mastodon läggs till min lista över musik jag måste kolla upp mera av.

En Höst EP som ändå är rätt ok i min värld.

Betyg 3/5

Kommentarer