LP - Skivor : Märvel - At the Sunshine Factory 2017

Omslaget till LP:n
Signerad av bandet 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen bild 1 

LP:n är svart 

etiketten 

en liten text finns här nere 





Musiker


Ulrik Bodstedt - Bas
Tony Samuelsson - Trummor
John Steen - Gitarr & Sång



Låtlista


A-Sidan


A Killing View
The Secret Grand Prix
Goodluck Sandy
Heart & Balls
Smile Mr. Steen
Monsters Grow In The Dark
Child
Step Closer
All Over The News
Live & Learn
Vinegar
Angela



Den konstiga nyheten som jag totalt hade glömt bort var att Märvel har släppt ett helt nytt album detta år. Så det är klart att det blir ett köp Skivan släpptes i samband med att deras andra katalog kom ut på Gaphals underetikett The Sign Reckords.


Skivan kan nog nästan vara en av Märvels bästa skivor tror jag. Här finns allt & jag kan inte riktigt fatta att de har hållit på i 15 år. Skivan känns riktigt härlig och stark,

En riktigt mjuk klapp på kinden som senare blir en riktigt härlig käftsmäll som man bara blir knockad av.

Skivan är ca 40 min lång och det kanske räcker för mig. Visst man vill så klart ha mera nu när Märvel har putsat ordenligt på sitt sound. Men frågan är om detta är rock eller hårdrock.

Det är kort och gott; bra rock, och At The Sunshine Factory är en bra rockplatta. Trion levererar ett brett, välspelat och genomtänkt album som jag kommer att tycka om och lyssna på många gånger.

Jag säger er att det kommer att bli svårt att sätta ihop listan detta år som sagt.
Det kommer att vara ett riktigt bra musik år detta år som sagt.

Men det är ett par veckor kvar till listan så vi får se hur det slutar.

ut med er och köp köp 


Betyg 4/5

Kommentarer