LP - Skivor : Tid - Bortom Inom 2007 / 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen med texterna & en bild på Bandet

Vinylen är Blå

Etiketten 

Blå prick + Reklam 





Musiker




Claudio Marino - Sång
Simon Söderberg - Gitarr
Arvid Persner - Trummor
Martin Persner - Gitarr
Pär Glendor - Synthesizer

Låtlista


A-Sidan

Synvända
Kom Himmel, Kom Jord

B-Sidan

Se
Västanvind



Skivan är 28 min lång






När jag fick reda på att Linköpingsbandet TID skulle släppa sin gamla katalog på Gaphals / The Sign Records så blev jag väldigt glad. (Jag har lyssnat på TID vissa stunder tidigare) dock bara via MP3-filer som kan kunde ladda ned på Zound Of Silence hemsida. Skivan kom ut digitalt först 2007
Men nu finns det äntligen på nypress tack vare som sagt Gaphals / The Sign Records.

Så självklart blev det ett köp av deras material, Bandet förtjänar lite uppmärksamhet.

Denna gång är det en EP eller ett helt album tro. 4 låtar som tickar på mellan 5 – 9 min.


Tung post rock eller heavy Metal är detta om du frågar Discogs , själv så vet jag inte riktigt vad jag skall kalla musiken. Men det är svårt som sagt att säga vad detta är för musik. Det är rytmiskt skön svävande postrock.

Det är väldigt svårt att plocka ut någon favoritlåt från denna skiva.
Man måste lyssna på hela skivan för att få sig en uppfattning om denna musik,

Mörk och kanske lite deppig men ändå rytmiskt skön svävande postrock.
Ge skivan en chans och du kommer att tacka mig, Skivan finns på Bengans & även på Spotåfy


Låten Se tycker jag har lite inslag av det lila orgelsticket av Pink Floyd s låt Brain Damage


Betyg 4/5 

Kommentarer