Platta Nr 400 i samlingen + Halvstart på Januari 2014 Tankar m.m.

platta nr 400


Idag så har jag enligt Discogs köpt platta nr 400 och det är denna platta Witchcraft – Legend från 2012. Bengans i Linköpng spelade den och den satte sig direkt. Så nu har jag alltså enligt Discogs 400 plattor Om Man räknar LP / CD / DVD. Så länge det gäller Musik så stämmer det.

Enligt Discogs så finns det nu 400 plattor i min samling

Har lite att beta av som sagt. 


Samtidigt så kan jag inte låta bli att undra hur Skivåret 2014 kommer att bli. Dock så börjar det rätt bra. Bruce Springsteen släpper ”ny”platta. High Hopes. Klart att man köper den och får en Bonus DVD som innehåller Born In The USA plattan live.


Kanske årets platta alla redan vem vet 


Jag har även äntligen fått tag på en platta som jag har letat som en galning efter
Morte Macabre - Symphonic Holocaust STORT TACK STEFAN DIMLE. Så jag har lite att börja året med.

Äntligen Min 


Dock så ligger ett par singlar och en 3 LP Live platta och väntar på mig innan det är dags att sätta tänderna i dessa plattor.

Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Dock så har det hänt en liten förändring i skivsamlingen. Alla CD-Skivor står nu äntligen i Bokhyllan istället för lådorna.

Återkommer om det senare.

Men kära vänner det känns lite roligt och fundersamt skall jag nöja mig med 400 skivor och sluta samla eller fortsätta. Det är frågan det.

Hur tror ni att 2014 kommer att bli . Dock så ser jag fram emot plattor ifrån 
Motvind , Skraeckoedlan, Opeth , Trettioåriga Kriget , Sabaton , Kenny Håkanssons Psycadelic Dream


Det kan bli lite intressant. En platta som jag alla redan ser fram emot är att Nightwish bassisten 
Tuomas Holopainen skall göra en soloplatta baserad på "The Life And Times Of Scrooge Mcduck" 
(Farbror Joakims Liv) Det kan bli ett magplask eller riktigt bra. 

Omslaget ser riktigt vackert ut 



Jag tänkte även ta och gå igenom samlingen och se vad det är jag behöver komplettera upp.
Så vi får se om det kan bli ordning eller pannkaka av det eftersom samlingen sprider sig så mycket blandat. 
Men vi får se hur detta år kan bli. Jag ser fram emot det rejält och jag hoppas att ni är med mig även under 2014. 

Ha en bra kväll på er alla.

Kommentarer