LP - Skivor : Anna-Lena Löfgren & Artur Erikson - Jul Jul Strålande Jul 1969

Omslaget till LP:n

Baksidan 

LP:n

Etiketten 



Musiker

Anna-Lena Löfgren - Sång
Artur Erikson - Sång



Låtlista


A-Sidan


Jul, jul, strålande jul
Ave Maria
Julsång
Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)
Jag drömmer om en jul hemma (White Christmas)
Räck mej din hand (Vi har samma väg att gå)


B- Sidan 

Julotta
Det är en ros utsprungen (Es ist ein Ros entsprungen)
Stilla natt (Stille Nacht, heilige nacht)
Luciasången (Santa Lucia
O, sälla dag


plattan är ca 37 min lång


Du måste skämta nu va snälla säg att detta är ett skämt!
En JULSKIVA I BÖRJAN På AUGUSTI.
Nej jag är är allvarlig. Denna platta är en pärla att lyssna på.
Visserligen så är Julmusik för mig lika säkert som Julskinka på Julafton.
Det är något visst med denna platta. Plattan är ett mästerverk inom julmusik och då
har jag lyssnat på det många gånger. Själv så kommer jag att spela denna platta.

Det är något magisk med denna eller så är det så att det låter så ärligt.
Allt känns äkta och inte påklistrat eller gjort för att tjäna pengar (Så Carola Ingen jävla Julplatta i år).
Sorgligt nog så finns det inga klipp på Youtube från denna platta

Alla känner väl mest igen Anna-Lena Löfgren från "Lyckliga Gatan"
Visserligen så är det den låten som spelas mest men jag hoppas att någon kommer
att lyfta fram denna julplatta.
En riktig pärla

Betyg 5/5

Kommentarer

  1. Lyssnade på plattan så sent som igår. Den känns verkligen ärlig och äkta. Lite roligt är att Anna-Lena Löfgren året därpå fick medverka på Artur Eriksons LP "Sånger vid brasan". Även den väldigt ärlig och äkta. Med andra ord: Vem behöver Carolas kommersiella trams så här i december? Inte jag i alla fall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar